Böcker jag ser fram emot att läsa i vår.

 Tisdag igen och boklista. Ämnet från Johannas deckarhörna är denna vecka böcker jag ser fram emot i vår. Kanske är det tänkt att vi ska lista böcker som ges ut i vår, men jag följer inte nyutgivningen så noga och jag har så många olästa böcker här hemma så min lista blir då Böcker som jag ser fram emot att läsa i vår.
  • H som i Hök av Helen Mcdonald. Självbiografisk bok om sorg efter en död far och tämjningen av en duvhök.
  • Kanada av Richard Ford. Bankrån och mord och två barn mitt i alltihop.
  • Håpas du trifs bra i fengelset av Susanna Alakoski. Om en syster och bror som har vuxit upp i ett alkoholisthem. För systern har det gått bra, men inte för brodern.
  • Mordet : en sörmländsk herrgårdsroman av Pär Rådström. Den ska inte alls vara någon deckare och är den äldsta av böckerna, skriven redan 1962. Men den här utgåvan är från 1990.
  • Ett år av magiskt tänkande av Joan Didion. Om sorgeåret efter att hennes man hade dött. 
 
Kategori: Böcker Taggar: Böcker
Monika:

Jag har inte läst någon av dessa, men har hört talas om dem allihop :)

Svar: Ja hur många böcker hör man inte talas om. Jag försöker säga till mig själv: gläd dig nu åt den bok du läser och tänk inte på alla du inte hinner läsa.
Mösstanten

Ugglanoboken:

Kanada var jag mycket förtjust i. Alakoskis bok kom jag tyvärr aldrig riktigt in i, vilket var synd eftersom jag verkligen gillade Svinalängorna.

Svar: Kanada har funnits i bokhyllan länge. Jag vet inte varför jag inte har läst den. Kanske tror jag att den blir jobbig? Men nu ska det snart ske.
Mösstanten

[Anna]:

Har inte hört talas om någon av dessa, ska kika närmare på Kanada.

Svar: Den ska nuvarande jättebra.
Mösstanten

violen:

Didion och Alakoski har jag läst, rekommenderas. övriga inte. tack för tipsen.

Svar: Jag tror att jag kan ha behållning av att läsa dem. Vi får se.
Mösstanten

Hanneles bokparadis:

blir nyfiken på flera, tack för tips.

Svar: Kul!
Mösstanten

A ROOM OF MY OWN:

de tre första har jag läst. Didion står i hyllan så länge

Villa Frejas bokblogg:

Mänga härliga böcker att se fram emot.

Svar: Verkligen.
Mösstanten

Bokpool:

Tack för tips, har inte läst någon av dessa.

Marie:

H som i Hök fanns på bokrean, får nog läsa lite om den.

Svar: Vi har haft den i hyllan länge. Min man har läst den och tyckte mycket om den.
Mösstanten

Åsa:

Tack för tips! Kanada har jag läst, mycket bra, vill läsa mer av Richard Ford.

Svar: Jag har hört så mycket om den och ändå inte läst den. Men i vårdkasar det bli av.
Mösstanten

Vargnatts bokhylla:

H som i hök är bra!

Svar: Har faktiskt börjat läsa och jag håller med.
Mösstanten

Lottens bokblogg:

Kanada står oläst i min bokhylla...

Nilmas Bokhylla:

Aldrig hört talas om men alltid kul med lite tips!

Kommentera inlägget här: