Den mest utskällda biblioteksbyggnaden?

Den här byggnaden stod färdig i början av 1970-talet.
Byggnadsstilen kallas brutalistisk.
Jag vet att den har fått mycket negativ kritik, men jag tycker faktiskt att den är fin. Att det är en byggnad där det finns en massa böcker bidrar naturligtvis till min åsikt. Som ni vet älskar jag bibliotek.
Norrköpings stadsbibliotek.
Här är en trappa i rå betong inne i biblioteket.
Det är föredömligt skyltat så att det blir lättare att hitta.
Hyllor i glada färger.
Ja, ett fint bibliotek som jag gärna besöker när jag är i Norrköping. Ett plus är förstås att jag kan låna en bok om jag vill, åka hem till Linköping och sedan lämna tillbaka boken på mitt eget bibliotek när jag har läst den.
 
Hanneles bokparadis :

spännande arkitektur, fint bibliotek tycker jag, roligt att se biblioteksbilder.

Svar: Visst är det roligt med bibliotek!
Mösstanten

Hanna Karlsson:

Jag tycker också att det där biblioteket är fint!

Svar: Ja utseendet är ju ovanligt, men varför inte?
Mösstanten

Emma Engström:

Wow så häftig byggnad! :D

Svar: Ja jag tycker faktiskt att den är riktigt fin.
Mösstanten

Wifeey:

Kanske inte de finaste utanpå men inuti vart de jätte vackert

Svar: Jag har hört att många tycker att det är fult. Men jag tycker faktiskt om det.
Mösstanten

Kommentera inlägget här: