Gott nytt år!

Gott nytt år, mina kära läsare!
Regissören Bahar Pars och ett hundratal kvinnliga svenska skådespelare har filmat en egen nyårshälsning. Det är kvinnokraft. Se den! Vi behöver styrka inför framtiden. Länk till filmen här.
Så får vi hoppas på ett år då allt blir bättre för oss människor på det här klotet. Nu ringer vi ut och ringer in och firar av det gamla året.
Håll hoppets låga brinnande, för medmänsklighet, jämställdhet och rättvisa!
 
Kategori: Livet Taggar: Nyår
Hanneles bokparadis:

jag tror på Hans Rosling som säger att det har blivit bättre här i världen, gott nytt bloggår!

Svar: Det är ju svårt att se det positiva i världen många gånger eftersom de flesta nyheter som vi tar del av är negativa. Men det är desto viktigare att ta vara på det positiva och försöka vara konstruktiv. Gott nytt bloggår till dig också!
Mösstanten

Elisa:

Riktigt härlig att titta på efter det här året som varit.
Gott nytt år till dig med, hoppas du har en fin afton!

Svar: Tack! Min man och jag har det skönt i lugn och ro. Två rätter är ätna. Nu tar vi en liten paus innan vi gör i ordning desserten. Hoppas ni har en fin kväll.
Mösstanten

Klimakteriehäxan:

Klickade in mig till dramaten-tjejernas film - jättebra, och snygg dessutom! Kul att du hade länken!

Svar: Ja jag kände att jag ville dela med mig. Roligt att du tyckte om filmen.
Mösstanten

Carolina:

Ja, vi får hoppas på det bästa. Detta kommer förhoppningsvis bli ett underbart år på alla håll och kanter! 😊

Svar: Ja vi får hoppas och göra vårt bästa för att ta hand om varandra.
Mösstanten

Kommentera inlägget här: