När isen kom

Den här hösten har varit ovanligt varm, åtminstone här i Linköping. Men i söndags när vi tog en promenad i det fina vädret såg vi den första isen.
Det var så härligt väder. Först gick vi längs Stångån. Solen riktigt värmde och massor med människor var ute och gick.
Det här är inte Stångån utan Tinnerbäcken. Vi tar ofta vägen förbi den när vi ska hem.
Vi tyckte att det var så fint med isen och den lilla pudersnön vi hade fått.
Nu är det redan plusgrader igen, men man får vara glad för den fina vinter man får. När väglaget dessutom inte har blivit halkigt, ja då är det fint att vara ute och gå. Det var en lyckad promenad helt enkelt.
Sedan gick vi hem och fikade och var på mycket bra humör.
 
janet:

Fint när den är där den "ska". Igår var det ett tunt lager is över kullerstenarna på torget, höll på att trilla flera gånger när jag gick den korta biten hem från stationen. Tycker kullerstenar blir extra hala (gnäll, gnäll) även om det förstås ser snyggt ut med den sortens stenläggning.

Förresten så läste jag på baksidan av boken med det tjusiga omslaget när jag var på Stockholms central igår och den verkar ju lovande!

Svar: Ja usch, halka där man går är inte bra. Ormen i Essex är kanske något för dig då?
Mösstanten

Hanneles bokparadis på Hisingen:

där ska en inte gå... ibland har vi haft is på havet i Göteborg och åkt skridskor och isjakt, men nu är det för några år sedan.

Svar: Jag har aldrig varit skridskoåkare. Åkte förstås skridskor som barn men ramlade ofta.
Mösstanten

tant Hanneles bokparadis:

(jag hade precis brutit axeln efter skridskotur med barnbarn, snubblade på kullerstenar och låg där på magen... två unga män hjälpte mig snabbt upp... tack vare att jag hade mitella på mig, var avslappnad, så jag skadade mig inte - men blev rädd)

Svar: Tur i oturen då. Själv tycker jag mycket illa om när det blir is på gångvägar och trottoarer. Med det var det inte i söndags. Bara på Tinnerbäcken.
Mösstanten

Klimakteriehäxan:

Vackert. Jag är inte heller nån skridskoåkare.

Svar: Ja man kan ha glädje av is även om man inte åker på den.
Mösstanten

Lillan Kind:

Det låter som en riktigt vacker och uppfriskande promenad!😊 Här blev det tunn is på bäcken efter en mycket varm höst. Det var nästan lite överrumplande att det blev kallt!😁

Svar: Ja det hade ju varit så varmt innan. Men det var fina dagar vi fick.
Mösstanten

Yasmine:

Vi hade is på vår sjö i två dagar, nu är den nog borta igen..!

Svar: Den kom och gick. Men kanske kommer den tillbaka.
Mösstanten

Kraka:

Fint där vid ån. Påminner lite om hur det såg ut i den där parken i Oxford där jag promenerade (det finns bilder i min blogg http://kraka.moah.se/2018/10/21/kyrklig-sondag/ ). Det var Themsen som jag trodde var en liten å eftersom den var så pass smal där. Naturen är allt bra vacker.

Svar: Man kan hitta så mycket fint överallt egentligen.
Mösstanten

Kommentera inlägget här: