Bokmässan i Linköping 2019

Det fanns många författare att lyssna på när Tellus bok-och berättarmässa ägde rum på Linköpings stadsbibliotek i lördags. Här ser ni Jan Wallentin till vänster som pratade om sin bok Den tyngdlöse Jesper Fock.
Monika Fagerholm läste ett stycke ur Vem dödade Bambi, hennes senaste roman om en gruppvåldtäkt och om hur hemska händelser förtigs.
Här ska Sirpa Kähkönen avtackas efter att ha berättat om Kuopio, sin släkt, och om hur krigen under 1900-talet har påverkat den finska befolkningen. Första delen i hennes historiska Kuopiosvit, Brudar i svart, har kommit ut på svenska.
Patrik Svensson var också där för att berätta om sin Augustprisbelönade bok Ålevangeliet.
Det blev en fin lördag med intressanta författarsamtal och bokmässan ledde också till en och annan julklapp.
Ålevangeliet har både jag och min man läst med stor behållning men jag ser fram emot att läsa Vem dödade Bambi och att bekanta mig med Sirpa Kähkönens författarskap.
Om ett år hoppas jag komma till bokmässan igen.
 
Hanneles bokparadis:

Varierande utbud, roligt att du fick lyssna på Patrik Svensson... förberedd var du också, passade du på att fråga något?

Svar: Nej, jag är så blyg.
Mösstanten

Kommentera inlägget här: