Månadens parfym november 2019

Den här månaden har jag tagit fram en skvätt i ett provrör igen som jag kan testa tack vare en parfymvän. Parfymen är Incense Rose från Andy Tauer. Han är en Schweizisk parfymör och han skapade Incense Rose 2008.
I parfymen finns naturligtvis ros- och rökelsenoter. Vad jag känner mest är ros, rökelse och trä men det finns en svag sötma också. På Fragrantica kan man lista vilka noter man känner mest av. Rökelse står som nummer ett och ros som nummer två.
Incense Rose beskrivs som elegant och mystisk. Elegant - absolut. Mystisk? Kanske. I alla fall tycker jag om den och den bör kunna passa både kvinnor och män.
Här är en länk till Fragrantica där ni kan se hur flaskan ser ut och läsa mer om parfymen.
 
Kategori: Parfym Taggar: Parfym
Hanneles bokparadis:

låter som lite spännande parfym som passar i mörkret

Svar: Passar nu. :-)
Mösstanten

Kraka:

Vacker flaska!
Roligt att läsa om dofterna du provat, även om det väl inte direkt är mitt specialintresse. :-)

Svar: Roligt att någon mer än jag tycker att det är kul.
Mösstanten

Scylla:

Jag har faktiskt inte testat den, men L'air du desert marocain är en av mina absoluta favoriter. Jag har en doftsvacka nu. Blir sällan av att jag sätter på mig något när jag kommer hem från jobbet eller på helgerna - för på jobbet får jag inget ha. Inte ens ambradofterna som jag brukar tycka så mycket om att bära under höst och vinter lockar riktigt :(

Svar: L’air du dessert narocain har jag aldrig testat. Jag tror att det här är den enda Andy Tauer-parfym som jag har luktat på.
Mösstanten

Kommentera inlägget här: